środa, 10 lipca 2019

Minimalizacja

Dawno, dawno temu, chociaż może nie tak dawno, bo około dwa miesiące wcześniej przeglądając internet przypadkiem trafiłam na hasło minimalizm. Obejrzałam nawet film na ten temat, który znalazłam na Netflixie i przyznam, zmusił mnie on do refleksji nad moim stylem życia, ale po kolei. Wyjaśnijmy sobie najpierw o co w tym wszystkim chodzi i niestety Wikipedia nam tu nie pomoże, dlatego postaram się sama zdefiniować to słowo (poprawcie mnie jeśli się mylę). 

Minimalizm- ideologia sprzeciwiająca się bezmyślnej konsumpcji; celem minimalizmu jest redukcja posiadanych i nabywanych przedmiotów do tych, które uważane są za niezbędne. 

Skoro już wiemy mniej-więcej czym ten cały minimalizm jest to możemy przejść dalej. Jak wspomniałam, odkryłam ten nurt jakiś czas temu, obejrzałam film i uznałam całą ideę za słuszną, ale nie podjęłam żadnych kroków by wprowadzić ją w życie. Ostatnio jednak temat wrócił do mnie na YouTubie, znowu obejrzałam kilka filmów i tym razem postanowiłam działać. Zaczęłam od porządków w szafie i pozbyłam się znacznej ilości ubrań. Nigdy nie sądziłam, że przyniesie mi to taką satysfakcję. Gdy już skończyłam nie mogłam się napatrzeć na to jak wygląda moja szafa. W porównaniu do poprzedniego stanu była prawie pusta. Idąc za ciosem zaczęłam porządkować kolejne szafki, półki i szuflady. Nie zdawałam sobie sprawy z tego jak dużo rzeczy posiadam, przy czym wiele z nich po prostu bezużytecznych. Chociaż nie mogę nazwać siebie minimalistką, bo wokół wciąż mam sporą ilość przedmiotów i przynajmniej na razie nie chcę jej redukować to z pewnością nie zamierzam wrócić do poprzedniego stanu, gdy było ich znacznie za dużo. 

Tobie również polecam skontrolować liczbę trzymanych w domu rzeczy. Zdziwisz się jak wielu już dawno należało się pozbyć. Jeżeli coś zalega w szufladzie daw lata i do tej pory ani razu nie zostało wykorzystane, to uwierz mi, na pewno się nie przyda. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na  temat minimalizmu odsyłam do źródeł. Mam nadzieję, że zainspiruję kogoś do takich porządków.

Wielobarwna


źródła:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz